Tuesday, September 15, 2009

kisah aku..


DSC00377.JPG13 September 2009 Sunday
7.49 pm

Waktu-waktu macam ni aq asyik terkenangkan kampung halaman.. sesungguhnya aq terlalu jauh untuk pulang beraya bersama bonda dan ayahanda tersayang.. aku merindui kalian… tapi yang selalu menguatkan semangat ku untuk terus berada di sini karana harapan yang aq bawah jauh merentasi laut china selatan yang terbentang meluas… setiap kali aq rasa sedih, tersisih, rindu, dan pelbagai perasaan lain yang megharukan .. aq hanya dapat menenagkan perasaan dengan satu pertanyaan.. “mengapa aku berada di sini??” dan jawapannya .. kerana aku ingin memburu impian  memburu cita-cita yang aku impikan…
Ayah…..bonda… yus amat merindui kalian???  Maakan   anakanda kerana  tak dapat beraya bersama.. bukan kerana anakanda tidak sudi untuk pulang… tapi kerana jarak yang terlalu jauh tidak memungkinkan anakanda menjejakkan kaki di teratak ayahanda di  hari raya ini
Yus terlalu bersyukur kerana memiliki oaring tua sehebat mak ngan pak…. Yang menjaga dan membesarkan yus sehingga hari ini..  terima kasih…
Saat ini aku mula faham tentang perasaan seorang anak perantau di negari orang.. cabarannya bukan kepalang…tapi semua ni selalu mengajar aku erti ketabahan.. walaupun kadang-kadang hanya air mata jadi peneman…
DSC07771.JPG
Akhirnya, aku beranikan diri untuk pinjam duit faiz… member sebilik aku… aq tiada pilihan lain.. sebab  kalau aku x buat macam tue aq xkan dapat makan nasi sahur nanti.. roti lagi la jawabnya… thanks faiz…. I owed you!
Semakin jauh perjalanan bergelar mahasiswa uitm ne.. dugaan yang datang bukan semakin mudah..  bertuah korang yang ade keluarga yang dekat.. dapat selalu balik rumah.. senang jew mengadu dengan mak ayah..  tapi bagi aq hanya anak seorang perantau.. hanya pena maya tempat luahan perasaan.. mengubat kegusaran……
Cerita sedih tak baik untuk di panjangkan.. lets make it short.. keyh!!!  Nanti ,meleleh plak ayer mata.. malu derh???!!
Hurm.. member-member plkn ????/ aq rindu ngan korang sume.. you all are my best friend ever guys!! Bila rr agaknya boleh jumpa korang sume.. aq just boleh berharap.. maklum lah sume da buzy memanjang je… ingatkan aq ada kat sini boleh la jumpa korang sume..  tapi..??? hampeh!!hubungan kita semua pon ah jadi semakin renggang.. hanya sms je yang menjadi tali pengikat pershabatan daripada putus di telan jarak pemisah… tapi itu pun satu sms susah betul nak dapat…. Entahlah..?? tapi yang pasti aq tetap rindu korang sume.. terkenang plak  time terakhir kali kat kem dulu.. bajet rr nangis-nangis.. iring korang naik bas.. cediy towl masa tue.. heheheh—pastu sume cakap macam ni “jangan lupakan aku yeen?? Yeen??  Nama aku kat kem rrrr…. Ala masa tue sume tu ucapan jew.. sekarang semua da sepi..  pelik.. !!
Sekarang ne aq tengah dengar lagu raya.. just nak feeling-feeling jew… heheheh- tapi hakikatnya lagu raya ne langsung x menggembirakan aku pun… malah wat cediyh ade lah… siot towl………ngee~
Huh! Dah banyak sangat aq taip ne.. tangan pond ah lenguh… adoiyai……. Bye-bye….Adiosah!!!!