Thursday, April 29, 2010

ALAMANDA I will miss you!

minggu nie adalah minggu terakhir aku di alamanda... (UITM KAMPUS BANDARAY KUALA LUMPUR) tempat aq belajar selama 2 semester..akhirnya di putus kan bahawa kampus nie akan ditutup dan nama ku tersenarai untuk di pindahkan ke kampus cawangan di uitm jengka, pahang.... bye2 alamanda... mesti aku rindu bangunan wisma shun li kat jalan klang lama nie..

pemandangan kl waktu malam nie mmg cantik gak... aku berdiri di balkoni
.. sambil mengenang kembali kenangan masa aku mula2 masok u... kampus alamanda nie la aq mula menapakkan diri di menara gading.. aq pon x sedar yang aq dah bergelar mahasiswa.. langkah demi langkah akhirnya sampai la ke langkah terakhir.... aku harus melangka keluar dari sini... rasanya seperti baru semalam aku menapakkan kaki ku... rupanya sudah banyak kenangan yang di cipta.. terlalu banyak kepahitan begitu juga kemanisan yang aku tempuhi...?


hari itu adalah hari yang aku paling nanti2 kan.. melangkah sahaja ke dalam bangunan bewarna biru kuning tue aq rasa satu aura yang padu... secebis harapan yang aku bawa untuk membawa pulang segulung diploma... terharu aku....! memulakan hidup menjadi seorng mahasiswa?? aku tersnyum kelat.. aku bukan bermimpi? tapi realiti... ingin aku beritahu satu dunia.. aku sudah melangkah ke menara gading!! ingin aku kucupi jari mu guru ku... anak didik mu sudah sampai di sini... sampai di tempah yang kau angankan... FAMA, restuilah anak mu!... siapa sangka seorang anak kampung meredah lautan china selatan dan menuntut ilmu di negeri org.. aku terpaku sendirian? :) semester 1 berlalu begitu pantas... semester dua menyusul dengan penghujung yang semakin menghambarkn.. semuanya kini hanya tiggal serangkai kenangan yang akan ku simpan buat ingatan.

untuk teman2 seperjuangan ya pernah mengenali aku... terima kasih atas segalanya... sudi melintasi garis kamus hidup ku..sesungguhnya nama kalian telah terukir di dalamnya!

selepas nie aku akan kembali dengan hidup yg membosankan.. mungkin???? cepat la masa berlalu! x sabar aq nak masok belajar balik......

1 comment: