Sunday, October 30, 2011

HIdup SegaN maTi tak Mahu!

.. memulakan satu mukaddimah yg baru.. dgn lembaran yang baru..

blog ni aku dah buat setahun yg lalu.. tapi memandangkan aku tak reti sgt nak ber BLOGGING ni..
jadi aku pon x pernah nak update (sebenarnya bab2 belajar pasal IT ni aku mmg pemalas sikit)..

selepas membersihkan segala debu/habuk/kotoran/lumut/sawang yg penuh sesak kat dlm blog ni.. aku try post n update la..sedikit demi sedikit.. memandangkan aku pon tak reti serba-serbi..

untuk menambahkan kerajinan dah keAKtifan ber-blog ni.. aku sediakan satu petua untuk diri sendiri..huhu-





1- untuk merajinkan diri mengUPDATE dan memnbersihkan sawang-sawang yg wujud dlm blog ni.. aku sarankan kepada diri sendiri untuk DEACTIVATE FACEBOOK (perggg! mmg aku rindu sgt nak main fb ni,... sumpah aku addicted!


2.rajin2 la cari bahan even kalau kawan korg jatuh LONGKANG sekalipon.. update lah kat blog tu.. boleh share pengalaman PAHIT manis (walaopun sebenarnya korg x sampai hati nak buat mcm tu)


3.buat jadual a.k.a reminder kat celah/tepi screen lappy korg.. (bila korg kena update blog, siapkan dgn tarikh dan timing sekali)


4.kalau mak korg hebat pasal IT ni.. bagi je password ngan email korg kat IBU TERCINTA tu.. (nanti kalau time masak mak korg leh tolong update-kan) wah! kerlassss mau kau ! main blogging2 ni..


5.kalau xde idea.. COPY PASTE JE org punya blog.. tapi jgn lupa buat kreditasi .. kalau x nanti jadi plagiarism plak..  (paraphrase n citation pon boley!)


p/s ok kat atas tu semua idea mengarut aku.. 
terima kasih sbb baca..!!





1 comment:

  1. okey.. kau ada blog and kau tak kasi tahu aku pun !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    *naklempangkaulajulajunanti !

    ReplyDelete